Hej allesammans är ni redo?

Melodi: Tomtegubbar
Författare: Okänd
Kategori:

Hej allesammans är ni redo
för nu så börjar kalaset.
Hej allesammans är det säkert
att ni har fått nå’t i glaset.
En liten sup och lite mat
det är precis som vi vill ha’t.
Höj allesammans högra armen
och sedan tömmer vi glaset.

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Vinvisa Porr

Min tunga är lilaliksom min bordsdams bakvi har delat flaska och sexleksakJag gillar Chiantihon gillar S&MJag får följa henne hemom

Läs mer »

Safta på

På alla glada fester serveras brännevinBrännevin, vin, vin, bränne, bränne, brännevin.Men vill man vara nykter kan man sjunga: Apelsin-juice e

Läs mer »

Brännvinsvisan

Du ska inte tro det blir roligtifall nå’n har glömt att ta medbrännvin till midsommarfestenså att den blir vit och

Läs mer »

Hej bonnapojkar

Hej bonnapojkar ifrån slättaemellan väna’ å vätta’.Hej bonnapojkar ifrån slättaemellan väna’ å vätta’.Nu ska vi supa, nu ska vi schongaför

Läs mer »

Det rätta

Trampa på ett kräldjur,gosa med en arg tjur,måste göras rätt försiktigt… Gifta sig med släkten,stjäla ur kollekten,det är FEL och

Läs mer »

34:an

Detta glas som står på bordetDet ska tömmas inom kortDet skall sätta fart på blodetJaga sura miner bort.Här ska ätas,

Läs mer »

Räkningen

Tag dig en hutt fast din plånbok bantarräkningen här går på feta slantarSnaps ……………………………………….. 400:69Påfyllda huttar ……………………………. 20:10Groggvirke ……………………………… 1003:19Mera

Läs mer »

En liden

En liden, liden en uppå morronen, och en liden, liden en på aftonen, och en liden, liden en litta då

Läs mer »

Pumpa läns!

Nu börjar visst tiden bliva mogen,strupen skrovlig och torr ånyo känns.Pumpa läns!Spara ej i flera timmar,halvan som i glaset glimmar.Nej,

Läs mer »