Hej, allihopa höjen glasen
Nu ska vi sjunga för helan.
Men är det nån som blir i gasen,
Så är det bättre att dela’n.
För egen del, jag tror min själ,
Att jag ska ta den och ta den hel.
Hej, allihopa höjen glasen
Nu ska vi sjunga för helan.
En svensk klassiker
Vättern runtNej det kan inte vara suntVasaloppI Mora tar det stoppI Vansbro där är vattnet kalltPå Lidingö där blir du