Hej allihopa

Melodi: Hej tomtegubbar
Författare: Okänd
Kategori:

Hej, allihopa höjen glasen
Nu ska vi sjunga för helan.
Men är det nån som blir i gasen,
Så är det bättre att dela’n.
För egen del, jag tror min själ,
Att jag ska ta den och ta den hel.
Hej, allihopa höjen glasen
Nu ska vi sjunga för helan.

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Axel Öman

Det var en gång en sjöman,med mössan käckt på svaj.Han hette Axel Ömanoch hade blåskatarr.Ssssssssskål!

Läs mer »

Våren är kommen

Våren är kommen, på sina kransarängarna binda himlen är blå,pilträden bära gullgula fransar,tuvorna vagga ljusalver små. Bäckarna brusa,vindarna susa,böljorna glittra,fåglarna

Läs mer »

Sophia Loren

Sophia Loren låg ut i snåren och räkna håren emellan låren och mellan låren låg en engelsman som doppa skårpor

Läs mer »

Regnskydd

Nu kommer regnet, sa vädergubbenNu skyfall hotar att dränka nubbenTill paraplydrink får den kläs utMen hellre det än att den

Läs mer »

Dialogen

Han: Vart ska du gå min lilla flicka?Hon: Jo, jag skall gå och hämta dricka.Han: Säkert nå’t starkt som ger

Läs mer »

Eva & Adam

Alla:Vi idag hört bröllopklockor ringaför vår brudgum och hans söta fru.Och en hyllning nu vi vill dem bringamed vår allra

Läs mer »

Kräftans vänkrets

Kräftans vänkrets samlats gladför att bevara traditionen,utav mord i dillkronsspad,rena masslikvidationen!Från Cyanokristalin, till Crestasiorubin,sugs den av med glättig min,ett led

Läs mer »

Brännvinstid

Brännvin alla mornar, brännvin alla kvällar, brännvin varenda da,Tänk så mycket brännvin de finns som vi kan ta, Brännvin ifrån Skåne,

Läs mer »