Längesen vi fira sommaren

Melodi: De va längesen jag plocka några blommor
Författare: Okänd

Det var längesen vi fira sommar’n senast
det var längesen man fick en riktig sup
det var längesen vi sjöng om lilla nubben
som försvinner uti magens dunkla djup,
det var längesen vi dansa uppå banan
det var längesen vi åt vår goda sill
det var längesen vi tog en liten tuting
så vi lyfter våra glas och gör det NU!

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Skånsk madavisa

Rabbemos å spegefläsk panntofflagröd med knudor, fläskasvålar, grisatassar, prinsakorv med snudor Fittamadar, sillarumpor, sylta med röbedor, äggakaga, revbensspjäll Luad ål

Läs mer »

Inrotad vana

Bland riter sakrala och dito profana att sjunga till snaps är en inrotad vana men utrotad snart blev väl männ’skan

Läs mer »

Vinvisa Porr

Min tunga är lilaliksom min bordsdams bakvi har delat flaska och sexleksakJag gillar Chiantihon gillar S&MJag får följa henne hemom

Läs mer »

Försten

En liten snaps ja det är livets melodioch dess verkan liknar vacker poesi.Första supengenom strupenlätt och lustigt rullar ner,och från

Läs mer »

Blötlåten

Aldrig har jag blivit störd, blivit störd, blivit stördav för mycket nederbörd, nederbörd, nederbörd.Så gör strupen till ett stupröroch häll

Läs mer »

Regnskydd

Nu kommer regnet, sa vädergubbenNu skyfall hotar att dränka nubbenTill paraplydrink får den kläs utMen hellre det än att den

Läs mer »