Kom alla till borden
i snöiga Norden.
Här väntar maten
och här är faten,
nu är det jul uppå jord!
Stå inte och vänta,
kom, pojke och jänta!
Ja, kom på stubben
här har du nubben,
nu är det jul uppå jord!
Kom alla till borden
i snöiga Norden.
Här väntar maten
och här är faten,
nu är det jul uppå jord!
Stå inte och vänta,
kom, pojke och jänta!
Ja, kom på stubben
här har du nubben,
nu är det jul uppå jord!
När kräftorna blir rödadå glöms all världens mödaty då skall snapsen flödai kräftans vänners lag!Vår svångrem nu vi lossarpå var
Vi lever i SeKeLs glansdagar,på tekfak och tentor vi klagar.När CSN pengar vi jagardå sjunger vi såhär: Med svart kavaj
Jogga och lyfta och tänja sigsådana grenar är inte för mejDäremot har jag en vältränad handJag lyfter den ofta, tar
Det bränner i strupen när snapsen är tagen,och se´n gör den nytta först nere i magen.Så därför jag greppar min
Nu är det ljus här i vårt husfar har tagit sig ett ricktigt rus.Mor hon är full ramlar omkullvälter ett
Uti vår nubbe finns blommor och bär,som gör dig nöjd.Hela naturen den finner du där!Kom malört och svarta vinbär,johannesört, dill
Var rädd om din fyrfota vän,för en anka kan vara dess mamma.Som simmar omkring i en dammjust när solen tittar
Other lands have vineyards without numberAnd their fruit becomes the native wineBut the swedes squeeze liquor out of lumberSmelling fragrantly
Käraste bröder, systrar och vänner,si fader Berg han skruvar och spännersträngarna på fiolenoch stråken han tar i hand.Ögat är borta,
Full, du är fullOch så dumAtt du knappt kan tugga tuggummiEns en sekund. Du är så himla full,Ja, så fullAtt
Min semester fick jag fira hemmavid.Långa resan den blev stoppad av covid.En Corona i Verona, ja det var en vacker
Opp med alla glas, nu ska helan tas,de ska bli livat vid bordet ikväll!Ingen maska får, nu när helan går,sjung
Kräftor, kräftor, kräftorsmakar bra vid sommarn ’s slut.Kräftor, kräftor, kräftormed sedvanligt attribut.Kalla snapsar, skummig bira,skall nog hjälpa oss att fira.Kräftor,
Min iPhone har en kamera,kalender och kompass.Men den har ingen korkskruv.Det tycker jag är kass!