Skitåkarn

Melodi: Okänd
Författare: Okänd
Kategori: –

Vem är det, vem är det,
vem är det som kommer där?
Jo, skitåkar Anderssonskans käring,
hon som bor på Adelgatan 4.
Tjo, faderittan, klia mig på träskon,
nu ska vi booza loss. Hej!

Jag vill dö, jag vill ej längre leva.
Jag vill dö i famnen på en mö. Hej!
Jag vill dö, jag vill ej längre leva.
Jag vill dö i famnen på en mö.

|: Nu ska vi booza loss. Hej! 😐
Nu ska vi booza, nu ska vi booza,
nu ska vi booza loss. Hej!

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Vi äro musikanter

Vi äro musikanter allt ifrån Skaraborg.Vi äro musikanter allt ifrån Skaraborg.Vi kan spela fio-lio-lio-lej,vi kan spela basfiol och flöjt.Och vi

Läs mer »

Uppå källarbacken

Uppå källarbacken, uppå källarbackenhar jag en vän.Uppå källarbacken, uppå källarbackenhar jag en vän.Vacker är han finer är han,glader är han

Läs mer »

Sval är drinken

Sval är drinken, varm är flickan,sommarskön.Full är pluntan uti fickan,ängen grön.Just i denna stunden svalkar vi vår gom.Låt oss sen

Läs mer »

Brännvinsvisan

Du ska inte tro det blir roligtifall nå’n har glömt att ta medbrännvin till midsommarfestenså att den blir vit och

Läs mer »

Hyfsmåsen

På en pinne i Atlantensatt en liten, liten mås.Pinnen vicka hit och dit,måsen släppte då en ….bara på skoj.Skepp ohoj!

Läs mer »

Pärleporten

Som en härlig gudomskälla,rik och mäktig, djup och stor,är den kärlek, nåd och sanning,som i Jesu hjärta bor.Han har öppnat

Läs mer »