Minne! Jag har tappat mitt minne!
Är jag svensk eller finne?
Kommer inte ihåg…
Inne! Är jag ut eller inne?
Jag har luckor i minne,
sån’ där små alkohål.
Men besinn’ er, man tätar med det brännvin man får,
fastän minnet och helan går.
Minne! Jag har tappat mitt minne!
Är jag svensk eller finne?
Kommer inte ihåg…
Inne! Är jag ut eller inne?
Jag har luckor i minne,
sån’ där små alkohål.
Men besinn’ er, man tätar med det brännvin man får,
fastän minnet och helan går.
Nu den stora dagen är inneSom länge och helt fyllt vårat sinneErt bröllop vi hålla i minneOch sjunga var vi
Min hustru cyklisten,med rumpan och vristen.Med vristen trampar hon sin pedalmed rumpan avger hon signal.Min hustru cyklisten.
Ni undrar om jag gillar snapsar måhändaDet visar sig nog när mitt liv är till ändaJag tror min kremering kan
Vi bor alla i ett litet rosa skal,litet rosa skal, litet rosa skal.Vi bor alla i ett litet rosa skal,litet
Den första gång jag såg dig det var en sommardag du stod så stolt i skogen rak och grann. Den
Vi går mot de dillprydda berg, fallera,som lånat av rubinerna sin färg, fallera!Så skön på stora faten ligger kräftan, gudamaten,vilken
På bordet står nubben och väntar,så sakta på munnen vi gläntar,men innan med andakt vi tar den,vi sjunga som sig
Små nubbarna, små nubbarnaär äckliga att se,små nubbarna, små nubbarnaär äckliga att se.Nu tar vi dom, nu tar vi dom,
Snapsen är ett märkligt ting,märkligt ting, märkligt ting.Bäst man känner ingenting,ingenting, ingenting.Vips så blir man yr i hattendagen efter älskar
Nubben din, ger dig allt ett riktigt lyft utan besvär.Du blir ung, du blir kung, du blir grann och populär.Häll
Vad är det som gör att du fryser där bak?Jo, kalla, kalla, kalla, kalla kallsånger.Vad är det som gör att
Vodka, vodka vill jag dricka, jag vill äta kaviar. //: Jag vill älska russki flicka, jag vill spy i samovar.
Vaktmästaren och professorn dom skulle byta lönegrad då blev professorn ganska ledsen men vaktmästaren blev glad.