Minnet

Melodi: Memory
Författare: Okänd
Kategori: –

Minne! Jag har tappat mitt minne!
Är jag svensk eller finne?
Kommer inte ihåg…

Inne! Är jag ut eller inne?
Jag har luckor i minne,
sån’ där små alkohål.

Men besinn’ er, man tätar med det brännvin man får,
fastän minnet och helan går.

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Tårtan

Socker, grädde, nötter och mandelflarn, och så sist men inte minst en liten ros av marsipan. Smörkräm, krikon, snabbkräm och

Läs mer »

Dosett

Tre nubbar för hälsan det ska man ta var daMen blir det för många så är det inte braDet är

Läs mer »

Trix

Nu Helan med fröjd i sinn.behändigt vi halar in.Vi trixar och trollar,som trollkarln med bollar.Å huj i ett drag –

Läs mer »

Dillprydda berg

Vi går mot de dillprydda berg, fallera,som lånat av rubinerna sin färg, fallera!Så skön på stora faten ligger kräftan, gudamaten,vilken

Läs mer »

Påskharen

Den där jävla påskaharenkom och tömde hela baren.Efter spriten får vi leta.Var han gömt den, det är inte lätt att

Läs mer »

Julvisa

Nu är det jul igenoch nu är det jul igenoch efter nu så kommer sedan.Men det var inte sant,nej, det

Läs mer »

Små nubbarna

Små nubbarna, små nubbarnaär äckliga att se,små nubbarna, små nubbarnaär äckliga att se.Nu tar vi dom, nu tar vi dom,

Läs mer »

Nubben din

Nubben din, ger dig allt ett riktigt lyft utan besvär.Du blir ung, du blir kung, du blir grann och populär.Häll

Läs mer »

Vodka vodka

Vodka, vodka vill jag dricka, jag vill äta kaviar. //: Jag vill älska russki flicka, jag vill spy i samovar.

Läs mer »