Skomakar anderssonskans käring

Melodi: Ingen speciell
Författare: Okänd
Kategori: –

Vem e’ de’? Vem e’ de’?
Vem e’ de’ som kommer där?
Jo, skitåkar Anderssonskans käring,
skitåkar Anderssonskans käring.
Hon som bor på Hagagatan tre.
Tjofaderittan,
klia mej på träskon.
Här ska det vara mer!

Ja, jag vill dö, jag vill ej längre leva,
jag vill dö i famnen på en mö!
Ja, jag vill dö, jag vill ej längre leva,
jag vill dö i famnen på en mö!

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Vigselringen

|: En vigselring, en vigselringdä ä ett höl mä gull umkring. 😐Å ä dä inget gull umkringdå ä dä ingen

Läs mer »

Kräfthonan

En grann liten kräfthona låg på ett fat,dill-dilleri, dill-dillera,och hon tänkte på livet hon levat i spa’t,dill-dilleri, hurra.Och livet hon

Läs mer »

Lackalänga

Uti Lackalänga är det sorgeligt, där är det sorgeligt, där stänger kiosken tidigt. Uti i Lackalänga är det sorgeligt, där

Läs mer »

Uti min mage

Uti min mage en längtan mig tär,kom hjärtans fröjd.Där råder en hungersom ropar så här:Kom kryddsill och kall potatis,kom brännvin

Läs mer »

Imbelupet

Imbelupet glaset står på bräckligfot,kalla pilsnerflaskor luta sig däremot,men därnere miserere uti magens dunkla djup,sitter djävulen och väntar på en

Läs mer »

En till sillen

På kalaset,höj nu glasettill din första skål.För nu ner i strupenkommer nubbesupen.Så till sillen,kom en till en.Skål igen, gutår.

Läs mer »

Hembränt

Det svider i röven o bubblar o tär levern tar skada o ögat får starr det smagar som rävapiss o

Läs mer »

Vid Färjestaden

Är näktergalen kommen i lund?(faderallan la, faderallan, la)– O ja, min kund,(faderallan la)nu börjar Ölands vår.Välkommen upp från Kalmarsund,(faderallan la,

Läs mer »

Krutvisa

Och pojken han sprängde bergoch försvann i ett skott.Och flickan hon gick i sjönoch kom aldrig mer opp.Hå, hå, ja,

Läs mer »