Vi hade inga håvar

Melodi: Från England till Skottland
Författare: Okänd

Vi hade inga håvar, vi hade ingen bäck,
så vi gick ner till torget och tog med en stadig säck.
Och köpte flera tjog, som snart bland dillen låg,
och sen gick vi och köpte lite destillerad råg.

Nu ligger dom på faten och nubben står på is,
så nu är livet livat uppå alla sätt och vis.
Välkommen hit var gäst, nu är det kräftans fest
och det gör ingenting ifall ni spiller på er väst.

Ni tycker väl som vi, säj vad vore livet värt
om honor icke funnes med en lagom matad stjärt.
Nu kröker vi vår arm och tömmer i vår barm
den första pärlan, sno er, tag den, innan den blir varm.

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Bra traditioner

Vi har så bra traditionersom att sitta här med sill och snapsnär fjärden ligger så blank.Vi har så bra traditioner.Vi

Läs mer »

Börsras

När börsen har rasat får många panikför borta är drömmen att bli ack så rikMen nubben står stadig som ingenting

Läs mer »

Kräftans vänkrets

Kräftans vänkrets samlats gladför att bevara traditionen,utav mord i dillkronsspad,rena masslikvidationen!Från Cyanokristalin, till Crestasiorubin,sugs den av med glättig min,ett led

Läs mer »

Räve

Jag fångade en räv idag,men räven slank ur näven.Men lika glad för det är jag,men gladast är nog räven. Åh

Läs mer »

Oasen

Som ökensandkänns strupen iblandoch man orkarinte bära hand.Fy Farao ej rast eller roman blir nyktersom en helig ko. :/: När

Läs mer »

Drick nu

Drick nu!För glaset upp till munnen! Drick nu!Ta allt i ett svep! Drick nu!Släng prästerna i brunnen! Drick nu!Rid till

Läs mer »