Vi ses vid korvkiosken

Melodi: Apladalen i Värnamo
Författare: Magnus Edlund
Kategori:

Vad ska vi göra? Nu kommer påsken.
Vi kan väl ses nere vid korvkiosken.
Men glöm nu inte, ni som ska dit.
Ni får ta med eran egen sprit.

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Blodgivaren

Jag läste att nubben går rakt ut i blodetDå föll allt på plats, och med ens jag förstod detsom givarcentralen

Läs mer »

Vinet skvalpar

Vinet uti glasen skvalpaBomfadderian, fadderadderalla.Låt oss våra strupar svalkaBomfadderi, fadderallan lej.Vi hoppas att ni alla får,Bomfadderi, fadderallanlejGutår.Ett riktigt härligt Gott

Läs mer »

Hönan

En höna eggad av sista valsen  sa : Oj, jag fick visst en tupp i halsenKom ge mig brännvin – det

Läs mer »

Ölandssången

Här är fagra sommarlandet,Vindarnas och solens öHär är karga vinterlandetstormarnas och fåkens öNäktergalens gröna lunderAlvargrimmans öde hedÖland tusen blommors underHembygd

Läs mer »

2/4:an

Du halva, som ej vill ha kant, kant, kant.Du sökte dig en tusenmetersbrant, brant, brant!Ty där skall du stupa,i avgrunden

Läs mer »

Badet

När vi kom hem från fjärdenså tog vi oss en knorr,för kläderna var våtamen strupen den var torr.Och då tänkte

Läs mer »

Skaldjursfest

När det är fest smakar kräftor bäst.Skala nu en räka här med mig,hej, hej, hej.Häll upp en snaps, svep den

Läs mer »

Sköna maj, välkommen

Sköna maj, välkommentill vår bygd igen!Sköna maj, välkommen,våra lekars vän!Känslans gudaflammaväcktes vid din ljusning;jord och skyar stammakärlek och förtjusning;sorgen flyr

Läs mer »