Inget för mig

Melodi: Mors lille Olle
Författare: Okänd
Kategori: –

Jogga och lyfta och tänja sig
sådana grenar är inte för mej
Däremot har jag en vältränad hand
Jag lyfter den ofta, tar tår uppå tand

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Ekorrn satt i tallen

Ekorrn satt i tallenbryggde lite planksaft.Därav blev han knall menöverfylld av mankraft.Hoppa han till stugan så,våldtog kattan och gick påmed

Läs mer »

Skaldjur

Vi äter musselkanter allt ifrån Skagerack.Vi äter musselkanter allt ifrån Skagerack.Vi kan krubba krabba, sjöhäst, hummerklo.Vi kan käka räka må

Läs mer »

Brännvin

Huvet slår kopparslag ögonen svider. Magen i obehag natten den lider. Då genom strupen går hembränt en liten tår. Vördat

Läs mer »

Pigg och rask

Åsså kommer det en tutinggenom luften som ett reaplanOch det träffar som en snytingmitt i käften under röda kranStörtar ned

Läs mer »

Krutvisa

Och pojken han sprängde bergoch försvann i ett skott.Och flickan hon gick i sjönoch kom aldrig mer opp.Hå, hå, ja,

Läs mer »

Armen i vinkel

Armen i vinkel, blicken i skyn.Så var det menat, whisky och renat,Vårt mål, alkohol – SKÅL, kamrater SKÅL! alt: Armen

Läs mer »

Nationalsnapsen

Du gamla, du fina, du storsvenska snaps,snart randas ditt glädjedöda öde.Nog minns vi med saknad den tid då kånglet slapps,ditt

Läs mer »

Motionsångest

Per Henrik Ling är en riktig skräck,I hjärnan brukar han spöka.Han ryter: ”Armarna uppåt sträck!”Men vi vill mycket hellre kröka!

Läs mer »

Tårtan

Socker, grädde, nötter och mandelflarn, och så sist men inte minst en liten ros av marsipan. Smörkräm, krikon, snabbkräm och

Läs mer »

Sköna maj, välkommen

Sköna maj, välkommentill vår bygd igen!Sköna maj, välkommen,våra lekars vän!Känslans gudaflammaväcktes vid din ljusning;jord och skyar stammakärlek och förtjusning;sorgen flyr

Läs mer »