Kräftan väntar på Halvan

Melodi: Kors på Idas grav
Författare: Okänd

Kräftor ätas uti sen augustikväll.
Strupar vätas med nånting ur en putäll.
Lyften glasen klara basen, så i stämning vi kan bli.
Kräftkalasen de är fina, tycka vi.

Läckert röda, våra skaldjur ligga här.
Utan möda ett par tjog vi friskt förtär.
Glasen imma, kräftor simma bäst i brännvin, som ni vet.
Lyktor glimma känsligt mot all härlighet.

Första tjoget kravlat ner i magens djup.
I begravningståget gick en fattig sup.
Så att Tersen här i versen, kommer före nummer två.
Tål ni pärsen ta vi Halvan ovanpå.

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Oasen

Som ökensandkänns strupen iblandoch man orkarinte bära hand.Fy Farao ej rast eller roman blir nyktersom en helig ko. :/: När

Läs mer »

Bogsering

Sitter här och blir bogserad.För min bil är demolerad.Undrar; Bryter jag mot lagennär jag sitter bakom ratten och blir dragen?

Läs mer »

Beska Droppar

Tjugotre är Beska Droppar,Bomfaderi, bomfaderaderalla.Skänker liv åt döda kroppar,Bomfaderi, faderallanlej.Slå en sup i död mans kropp,Bomfaderi, faderallanlej. Hugg i!Så stapplar

Läs mer »

Kräftorna sköna

Kräftorna sköna, dillkronor gröna,lyser så grant bland blommor och bla’r.Nubbarna ila, finna ej vila,förrän i magen störtvågen far.Gläd dig min

Läs mer »

Nytt år

Ja nu står jag med en öl på min altan.Det var inte riktigt det som var min plan.En Corona får

Läs mer »

Nyårsfest 

Slå nu klackarna i taket,vi sak ha en riktig nyårsfest.Grannarna ska höra braket,när vi gör det som vi gillar mest.Vi

Läs mer »