Nu kommer regnet, sa vädergubben
Nu skyfall hotar att dränka nubben
Till paraplydrink får den kläs ut
Men hellre det än att den spä’s ut!
Nu kommer regnet, sa vädergubben
Nu skyfall hotar att dränka nubben
Till paraplydrink får den kläs ut
Men hellre det än att den spä’s ut!
Bröllop råder, tyst det är i huset, tyst i huset.Allting jäktigt, kaffevattnet fruset, vattnet fruset.Istapp istapp, ise ise istapp, is
Små nubbeglas små nubbeglas olustiga äro desmå nubbeglas små nubbeglas olustiga äro demen många men många de större glädje gemen
Den lille mand med den röde näse,han kan ej skrive, ej heller läse,men dricke Bayerskt och spele kortoch kysse piger,
Vi äro musikanter allt ifrån Skaraborg.Vi äro musikanter allt ifrån Skaraborg.Vi kan spela fio-lio-lio-lej,vi kan spela basfiol och flöjt.Och vi
De, de, de, de, de, de,de, de, de, de, de, de,det brukar aldrig klicka.När på en fe, fe, fe, fe,
Brännvin är ett lustigt ting, lustigt ting, lustigt ting.Bäst man känner ingenting, ingenting, ingenting.Vips, man är rätt yr i hatten,
Det är plikten framför allt!Det har Konungen befallt!Varje gång som vi tar halvankan en kryssare lossa salvan.Får vi supa som
Goder morgon i denna sal.Goder morgon i denna sal.Eder önska vi. Eder önska vi.En angenäm morgonstund.En angenäm morgonstund. Alla flickor
Till spritbolaget ränner jag, och bankar på dess port. Jag vill ha nå’t som bränner bra, och får mig skitfull
|: Du ska få mitt gamla snapsglas när jag dör. 😐När jag reser mig ur askandricker jag direkt ur flaskan.Du
Den badstrandstid nu kommer,när magen är för stor.Då hela kroppen sväller,och celluliter gror.Och alla våra valkar,lyfts fram i solens ljus.Nej
Nu allihopa vill vi sjunga av fulla hjärtan och lunga vi aldrig fått så mycket gott och så här bra