Gott nytt år!

Melodi: Nu ha vi ljus här i vårt hus
Författare: Okänd

Nu har vi vin, här i vårt hus
Skål på er alla hopp, tra, la, la, la!
Nytt år vi har, vinet du tar, vinet du tar
Himlen snart fylls av raketers gnister
Glöm det gamla årets alla brister
Ja för fasen, sjung nu frasen
Gott Nytt År, drick ur glasen!

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Zlatanvisan

Har ni några slattar kvarJo da, jo daDå är dags att fatta tagom slattarna.Slatten är en restproduktJo da, jo da.Knappt

Läs mer »

Välkomna hit

Välkomna hit, ta Er en bitnjut utav brännevin och aqvavitskoj ska vi ha, ljuga vi skatrivas så där förtroligt,humöret på

Läs mer »

Vit vecka

Jag drömmer om en vit vecka Sju dagar utan alkohol. Tänk att bara skåla i juice och cola och sedan

Läs mer »

Stor-Stina

Stor-Stina satt på gärdsgår’n och sket,drängarna kom och titta.Stor-Stina blev förbannad och skrek:Har ni aldrig sett en… gärdsgård?

Läs mer »

O helga sup

O helga sup, o helga sup för magendå gudagåvan i strupen slank ned.Till för att läka inre brott, så ta

Läs mer »

Göken

Jag fångade en gök idag, och nu ska den i munnen.Jäkligt glad är jag för det…(Snapsen tas)…fast nu är den

Läs mer »

Pärleporten

Som en härlig gudomskälla,rik och mäktig, djup och stor,är den kärlek, nåd och sanning,som i Jesu hjärta bor.Han har öppnat

Läs mer »

Arabesk

Stackars muselmanen! “Ät ej svin och drick ej vin!” står det i Koranen, det är dess doktrin. Men den glade

Läs mer »