Halvans lov

Melodi: Vi klarar oss nog ändå
Författare: Okänd
Kategori: –

Vi har sjungit för helan i falsett och i bas
och nu väntar en halva uti våra glas.
Kanhända det retar en del,
men i så fall är det deras eget fel.
Vi med Helan vår törstiga strupe har smort,
och det märks att en underbar nytta den gjort.
Så låt ej Halvan få stå,
vi klarar vår hals, hej då!

Facebook
WhatsApp
Email
Print

Andra har även tittat på

Sillvisa

Å silla ho går i havet bland torsk å makrill.Å silla ho går i havet bland torsk å makrill.Ho mår

Läs mer »

Rysskyss

Vodka, vodka vill jag läppjaJag vill äta kaviar.Jag vill kyssa ryss på stäpp, ja,jag vill dö i samovar!SKÅL!

Läs mer »

Julsnapsvisa

Den svenska julen har så många smakersom sill och skinka och pepparkaker.Och glöm sen inte all kryddad sprit.För svenska julen

Läs mer »

2/4:an

Du halva, som ej vill ha kant, kant, kant.Du sökte dig en tusenmetersbrant, brant, brant!Ty där skall du stupa,i avgrunden

Läs mer »

Nyttigt för kroppen

Inte nyttigt alls för kroppen – tobaksrök.Nyttigt däremot är grönsaker och lök!Och för själva huvudknoppen,är det alltid liksom toppen,att få

Läs mer »

Supartider

Supartider hej hej, supartider!Bira och bärs och en liter ölOh oh ooooh!Trillar i en jävla spypöl!

Läs mer »

Lidingösången

Glada bygd, så täckt belägen mitt i vattnets lugna våg, dina åkrar pryda vägen med en hög och gulnad råg; dina vikar tyst förära fångst

Läs mer »